資訊中心 Info Center > 牧民通訊 OCCC Newsletter >

November2018年十一月份聖良華人牧民通訊

2018年十一月份聖良華人牧民通訊
November 2018 St. Leo Chinese Pastoral Newsletter

網站 Website:  http://www.oaklandccc.org
電郵 Email:  info@oaklandccc.org

 


 

紀念吳天福神父專頁

Dedication to Fr. Thomas Ng Special Page

 

 

感謝天主對我們的看顧,賜我們很好的神師,在過去40年服務灣區的華人教友。現在特設此專頁紀念我們已故的神師吳天福神父,並與大家分享各團體及教友和吳天福神父多年來的點滴。請您與我們一起為吳天福神父祈禱,也為我們牧民中心四個華人團體祈禱!

專頁內收集了感恩祈禱會的相片及短片,也收錄了屋崙榮休主教的悼文,以及各團體代表教友的分享。

接此進入專頁

We thank God for looking after us and giving us a wonderful pastor for the past 30 years, serving the Chinese Catholics in the Bay Area.  We have dedicated a special page in memory of our beloved pastor Fr. Thomas Ng.  Please pray with us for our Fr. Ng, and also pray for our four Chinese communities under the Chinese Pastoral and Cultural Center (under the Diocese of Oakland)!

The special page has a collection of the Thanksgiving / Prayer Meeting photos and short clip, as well as the Euology written by Bishop Emeritus John S. Cummins, and other sharing from our Chinese communities.


Click to Enter Dedication Page

 



播客坊  Podcast Forum

 

十個小提示~如何建立一個好的公教家庭 (上)

 

這個月我們和大家分享一下,如何建立一個好的公教家庭!

 

 

按此連結收聽播客

 


 

講錢失感情

- 黃昌雄執事

 

 

「講錢失感情」。不管是父母、子女、夫婦,一講到錢,就會有麻煩。由爭遺產的案件,可以看到錢的殺傷力,而親情就沒有價值。事實上,留遺產給人,不是聰明的選擇。那些繼承財產的人,就是不勞而獲的人。他們不會說一聲「多謝」,因為留遺產的已經死了,都聽不到。

如果不希望看見某位親屬或朋友,很簡單,不需要打、不需要鬧,只是問他:「你搵幾多錢?你有幾多身家?」擔保他不會再來見你。不相信?

在馬爾谷福音,主耶穌一提到金錢,那個富有青年就「一聲唔出」,走了,相信以後他不想再見主耶穌。(谷10:21-22)

按此繼續閱讀

 


 

十一月份禱文 Prayer for November

十一月一日 諸聖節

All Saints Day

與眾聖人一起祈禱

 

 

按此收看視頻

 


 

 

《生命恩泉》是一個多媒體平台,透過製作及廣播中文天主教電視及電台節目,將福音的喜訊帶到世界上每一個角落。節目內容豐富,請大家不容錯過。

 

十一月份推介

《愛 • 生命》

地球導賞團 - 默主哥耶

 

簡介:  阿Mak與我們分享她往默主哥耶 的旅程。她將講述這個地方如何為她提供一個轉化的體驗。

 

按此收聽電台節目

 

 


 

 

你的信仰生活中有好故事,或個人經歷,或美味食譜願意和大家分享嗎?  請電郵投稿至info@oaklandccc.org。文章覆核後會刊登到我們的網站及於每月通訊發出。

Do you have something to share with others on your journey of faith?  Email info@oaklandccc.org.  Approved submissions will be posted on our website and highlighted in our newsletter.

 

 


 

 

Copyright © 2018 Oakland St. Leo Chinese Catholic Community, All rights reserved.

Website:  http://www.oaklandccc.org

Email:  info@oaklandccc.org